Blog

12 napi rutin, amivel neked is makulátlan bőröd lehet

2020.03.17 14:15
Prokaj Bea
Prokaj Bea
12 napi rutin, amivel neked is makulátlan bőröd lehet

A bőrünk az elsődleges védelmi vonalunk, ami sajnos fokozottan ki van téve a megpróbáltatásoknak: az időjárás és a hőmérséklet gyorsan váltakozó elemeinek, a betegségeknek és más sérüléseknek. Emellett természetesen meglátszik rajta az is, hogy mit eszünk, mivel tápláljuk és az, hogy mennyit alszunk, így megérdemli a szerető gondoskodást. Minden egyes nap.

Ki ne vágyna a selymes tapintású és hibátlan bőrre, amihez egyszerűen jó hozzáérni? Ami nemcsak szép, de egészséges is, mert nem alakul ki rajta ekcéma vagy pattanás, és nem lesz olajos néhány nap intenzív igénybevétel után.

Ahhoz, hogy bőrünk frissességét, illetve üdeségét az évek előrehaladtával is megőrizzük és persze a ráncok kialakulását is feltartóztassuk, minden nap gondoskodnunk kell a bőrünkről. Ehhez nyújtunk most segítséget 12 napi rutin bemutatásával, amivel te is hibátlanná varázsolhatod a bőrödet.

 

12 napi rutin, a makulátlan bőrért

1. Minden az alvással kezdődik: aludj legalább napi 7 órát!

Korábbi kutatásaik alapján két tanulmány[1][2] is arra jutott, hogy a bőrünknek napi minimum 7 óra alvásra van szüksége a regenerálódáshoz és ahhoz, hogy ne tűnjünk nyúzottnak és idősebbnek a korunknál. A bőrünk az éjszakai pihenés óráiban nyeri vissza azt a képességét, hogy ellen tudjon állni például a napfény vagy a hűvös szél bántó hatásainak. Érdemes erre odafigyelni, hiszen már az is elég a finom ráncok megjelenéséhez, ha 5 éjszakán át rosszul vagy kevesebbet alszunk.

2. Mindig hidratálj!

Igyál elegendő vizet: ideális esetben már 1,5-2 liter víz elfogyasztása segít a fontos tápanyagok és vitaminok elosztásában az egész testben, így a bőröd is hozzájut a számára létfontosságú anyagokhoz. 

3. Étkezz úgy, hogy közben táplálod a bőrödet.

Fogyassz olyan élelmiszereket, amik magas omega-3 tartalmúak, például halakat, lenmagot és dióféléket. Ha hajlamosabb vagy a pattanásokra, akkor érdemes lenne kipróbálnod, hogy a tehéntejet például mandulatejre cseréled. Ezen kívül jöhet még minden zöld és leveles finomság, és persze zöldség, valamint gyümölcs is. Ami fontos, hogy vegyszermentes, minőségi alapanyagokat válassz, mert a kemikáliák felszívódnak a belekben és ez kihat a bőröd minőségére. Itt is igaz a mondás, inkább kevesebbet, de minőségit fogyassz. Ismerd meg a pékedet, a zöldségesed, hogy tudd, mit viszel be a szervezetedbe. Ha nem vagy biztos benne, kérdezz, ugyanígy a kozmetikumaidnál is. Nézd meg az összetevőit és ha nem ismered, kérdezz rá, vagy nézd meg a kozmetikai összetevők listájában. Az vagy amit megeszel, az vagy amit magadra kensz. 

Az vagy amit magadra kensz, az vagy amit megeszel

4. Csökkentsd a bevitt cukor, só, koffein és alkohol mennyiségét.

Ezek az anyagok ugyanis pont azokat a tápláló anyagokat semlegesítik, amiktől üde és friss maradna a bőröd. 

5. Sportolj rendszeresen, mert a mozgás rugalmassá teszi a bőrödet.

Már napi 15 percnyi sétával sokat tehetsz azért, hogy megőrizd bőröd rugalmasságát, más kedvező egészségügyi hatásairól nem is beszélve. Ha teheted, sétálj egy megállót vagy biciklizz munkába, válaszd a lépcsőt lift helyett, hétvégén pedig kirándulj a közeli erdőkbe. Nem kell több órás túrát tervezned, elég, ha csak kényelmesen sétálsz az erdőben, piknikezel egy réten vagy megcsodálod az erdő változását évszakonként. Szívd magadba a friss levegőt, engedd, hogy megnyugtasson a természet és távozzon belőled a stressz, mert a kiegyensúlyozott, harmonikus lélek átragyog minden kozmetikumon.

6. Óvd a bőrödet a káros napsugaraktól.

A naposabb időkben már a 25 faktoros napvédő krémmel megakadályozhatod az UV-sugaraknak köszönhető leégést, az öregedést felgyorsító folyamatokat, de a bőrrák kialakulásának kockázatát is csökkentheted. Az egészséges bőr nem játék, így hétköznap is érdemes erre figyelmet fordítani, például egy sejtszintű fényvédelmet biztosító – kb. 5 faktoros – és magas antioxidáns tartalmú arckrémmel. Ez akkor is megvéd a káros napsugaraktól, ha kiugrasz egy gyors ebédre az irodából. Bővebben az egészséges napozásról itt olvashatsz. 

7. Mindig távolítsd el a sminket és utána használj hidratálót.

A jól elkészített smink szebbé tehet minket, ugyanakkor megvan a maga veszélye: huzamosabb ideig viselve eltömíti a pórusokat, gyulladásokat okozhat és nem hagyja levegőzni az arcodat. Mindig mosd le lefekvés előtt a sminkedet és utána kényeztesd az arcodat egy hidratáló krémmel. 

8. Ne nyomd ki a pattanásokat.

Kezeld őket, de várd meg amíg maguktól elmúlnak. Ha kinyomod őket, azzal újabb gyulladásokat generálhatsz, ráadásul még a hegesedéssel is számolhatsz. 

9. Hámlassz rendszeresen.

Az elhalt bőrsejtek hajlamosak felhalmozódni a napok múlásával, így nem árt heti 1-2 alkalommal óvatosan megszabadulni tőlük. Ezzel nemcsak a pórusokat tisztítod meg, de a bőröd javítását szolgáló krémek, hidratálók felszívódását is megkönnyíted. Kombinált és zsíros bőr esetén sokat tehetsz a bőröd egészségéért, ha napi szintű AHA gyümölcssavas, enyhén hámlasztó hibiszkuszos arclemosással kényezteted magad. Ha viszont normál vagy száraz bőrtípussal rendelkezel, akkor hetente 1-2 alkalommal érdemes megpróbálkoznod az agyagos hámlasztással. Ez azért hasznos a bőrödnek, mert az agyag szemcséi elég aprók ahhoz, hogy ne sértsék fel a bőrt, mégis leszedjék az elhalt hámréteget. Ugyanakkor mélytisztító és méregtelenítő hatásuk sem elhanyagolható. 

10. Kerüld a dohányzást, a cigifüstöt!

A nikotin öregíti, ráncosítja a bőrt és eltömíti a pórusokat, ráadásul az illatától is elég nehéz megszabadulni. Egyszerűen beleivódik a pórusokba. Ha dohányzol, nemcsak a bőröd, hanem az egészséged érdekében is szokj le róla. 

11. Ne félj segítséget kérni: se a bőrgyógyásztól, se a kozmetikustól!

Egy időről-időre visszatérő, makacs bőrprobléma miatt nyugodtan keresd fel a bőrgyógyászodat. Emellett kombinált, zsíros bőr esetén legalább havonta egyszer iktasd be a kozmetikust is a rutinodba. Ha nem vagy biztos benne, hogy milyen a bőrtípusod vagy szeretnéd megtudni, hogy melyek a te szépség-gyógynövényeid, töltsd ki ingyenes bőrtípus tesztünket itt.

A lakulatlan bőr titka

12. Pihenj eleget, mert a stressz a bőrödön is rajta hagyja a nyomát.

Sajnos a kevés pihenés és a stresszre adott stresszválasz-reakciók olyan hormonok termeléséhez vezetnek, amelyek gyulladást okozhatnák és kiszáríthatják a bőrödet. Éppen ezért fontos, hogy a szükséges alváson kívül eleget relaxálj és szánj néhány percet a feltöltődésre, mert ezzel jelentősen mérsékelheted a stressz hatásait, például a kényeztető Nagora szeánszok valamelyikével.

 

Neked van a fentieken kívül bevált bőrápolási rutinod? Oszd meg velünk tapasztalataidat a Nagora Női Körben itt, majd szerezd be a bőrtípusodnak megfelelő készítményeinket, hogy továbbra is természetesen ápolhasd a bőrödet.

 

Szerző: Prokaj Bea


Ha érdekelnek további érdekes és hasznos tartalmak és fontos számodra az egészséges, környezettudatos életmód, iratkozz fel levelezésünkre itt.

Tetszett? Oszd meg, hogy mások is elolvashassák 

 

[1] US National Library of Medicine, National Institute of Health; University of Warwick; Sleep duration and all-cause mortality: a systematic review and meta-analysis of prospective studies

[2] Science Daily; University Hospitals Case Medical Center: Sleep deprivation linked to aging skin, study suggests 

Webáruház készítés